Listing 1 - 10 of 188 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hernieuwde Editie 2023 (bron: covertekst)
België ; geschiedenis ; atlassen --- Geschiedenis ; atlassen --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- wereldgeschiedenis --- geschiedenis --- Belgium
Choose an application
Geschiedenis geven biedt een totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het Vlaamse lager onderwijs. Het boek geeft niet alleen praktische kennis over didactiek voor het vak geschiedenis op de basisschool, maar het biedt ook talloze verrassende ideeën voor geschiedenislessen en suggesties om verbanden te leggen met andere vakgebieden.De inhoud van dit boek is volledig toegespitst op het onderwijs in België. De belangrijkste gebeurtenissen en ontwikkelingen van de oudheid tot de moderne tijd komen voorbij.Het boek is overzichtelijk opgezet: tien hoofdstukken, één tijdsperiode per hoofdstuk. In elk hoofdstuk wordt aandacht besteed aan de geschiedenis van België, rijk geïllustreerd en waar mogelijk in internationaal perspectief. Ieder hoofdstuk heeft dezelfde indeling: didactiek, achtergrondinformatie en lessuggesties. Er is veel aandacht voor de lespraktijk. De achtergrondinformatie is helder en duidelijk en legt steeds de link naar de wereld van vandaag.Geschiedenis geven helpt je te doen wat de titel belooft: geschiedenis geven. Op een verantwoorde, goed onderbouwde en inspirerende wijze helpen de auteurs je daarin graag op weg.Bron: uitgever
Geschiedenis --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Geschiedenis ; didactiek --- Didactics of history --- Didactics of primary education --- geschiedenisonderwijs --- geschiedenis --- WO (wereldoriëntatie) --- België
Choose an application
Didactics of history --- onderwijs --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- Periodicals --- Didactiek van de geschiedenis --- Geschiedenis --- Onderwijs ; Nederland ; geschiedenis --- antieke cultuur --- tijdschriften lerarenopleiding mens en wereld --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
History of civilization --- Art --- kunstgeschiedenis --- Kunst ; geschiedenis
Choose an application
pr. Engelse titel: The ornament of the world
Andalusië --- Christendom --- Etnische groepen --- Joden --- Moslims --- Spanje --- geschiedenis. --- cultuurgeschiedenis. --- christendom --- Islam --- History of civilization --- History of Spain --- Jodendom --- Andalusia --- Andalusië ; cultuurgeschiedenis --- Islam ; geschiedenis --- #KVHA:Geschiedenis; Spanje --- eu-span 944.3 --- 925.9 --- islam --- Arabische cultuur --- geschiedenis --- geschiedenis - Spanje : middeleeuwen --- geschiedenis - Middeleeuwen : overige onderwerpen --- Cultuurgeschiedenis --- Middeleeuwen --- Cultuur --- Cultuurfilosofie --- Toerisme --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- 921 --- Arabië geschiedenis --- Spanje geschiedenis --- geschiedenis Europa --- histoire Europe --- Andalusië ; cultuurgeschiedenis --- Geschiedenis. --- Cultuurgeschiedenis.
Choose an application
geschiedenis --- History of Belgium and Luxembourg --- Belgium --- België ; geschiedenis --- Academic collection --- C6 --- België [land - BE] --- 949.3 --- Histoire de la Belgique Geschiedenis van België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geschiedenis van België --- 949.3 Geschiedenis van België --- History --- 949.3 History of Belgium --- History of Belgium --- 920 --- België geschiedenis --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- België ; geschiedenis
Choose an application
Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.6 --- Didactiek --- Geschiedenis : didactiek --- 930 --- Geschiedenis --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Europe --- History --- Didactics of history --- geschiedenis --- History of Europe --- anno 1500-1799 --- Nieuwe geschiedenis --- Europa ; geschiedenis --- Early modern, 1500-1700 --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Europa --- 15e eeuw --- 18de eeuw --- PHL-Education 13 --- Geschiedenis --- Nieuwe tijd --- 16e eeuw --- 17e eeuw --- 18e eeuw --- Sociaal-economische geschiedenis --- Sociaal-politieke geschiedenis --- Humanisme --- Reformatie --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Koloniale geschiedenis --- 926 --- Europese geschiedenis --- nieuwe geschiedenis c. 1500-c. 1789 --- PXL-Handboeken --- Nieuwe Tijd --- Reformatie (religie) --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vroegmoderne Tijd
Choose an application
Het verhaal van Vlaanderen brengt onze volledige geschiedenis, vanaf het moment dat de eerste bewoners zich in onze streken vestigden tot nu. Nooit eerder werd onze geschiedenis, en hoe die ons heeft gemaakt tot wie we nu zijn, op deze manier verteld. Het verhaal van Vlaanderen biedt op een heel toegankelijke manier de nieuwste wetenschappelijke inzichten over onze geschiedenis, van ca. 38.000 jaar geleden tot nu. Het is een verhaal van gouden bergen en zwarte bladzijden, dat alle provincies en alle geledingen van de samenleving omspant. Maar Het verhaal van Vlaanderen is vooral een verhaal van mensen. Grote, illustere figuren én gewone mensen die hier voor ons rondliepen. Die hier, net als wij nu, een bestaan probeerden op te bouwen. Met alle uitdagingen die daarbij kwamen kijken.
Vlaanderen ; geschiedenis --- Het verhaal van Vlaanderen (televisieprogramma) --- geschiedenis --- bee collection --- Belgique --- Flandre --- Histoire --- Flanders (Belgium) --- History. --- Bee Collection --- History of Belgium and Luxembourg --- regionale geschiedenis --- Flanders
Listing 1 - 10 of 188 | << page >> |
Sort by
|